0

soiaVitamina D este o vitamina esentiala necesara organismului pentru asimilarea corecta a calciului, pentru dezvoltarea oaselor, controlul dezvoltarii celulare, functionarea neuro-musculara, a sistemului imunitar si pentru reducerea inflamatiilor.

Un deficit de vitamina D poate afecta dezvoltarea oaselor si cauza diferite boli specifice. In plus, nivele insuficiente de vitamina D in organism pot cauza un risc crescut de cancer, sistem imunitar slabit, crestere lenta a parului si slabirea muschilor si a oaselor.

In opozitie, nivele prea ridicate de vitamina D pot provoca absorbtia a unei cantitati prea mari de calciu, ceea ce poate creste riscul atacului de cord si a pietrelor la rinichi. Cea mai cunoscuta sursa de vitamina D este expunerea la razele solare, insa exista suficiente surse alimentare care pot compensa aportul de vitamina D in sezonul rece, cand razele soarelui nu au aceeasi putere, iar expunerea pielii la soare nu este realizata suficient.

In articolul  nostru ne vom referi strict la sursele vegetale de vitamina D, pe care le vom enumera succint:

1. Ciuperci: Portobello, Maitake, Chanterelle, King Oyster, Morel.

2. Cereale fortificate cu vitamina D: a se citi continutul de pe cutiile diferitelor marci ce le comercializeaza pentru gasi acele cereale suplimentate.

3. Tofu si iaurt de soia

4. Laptele vegetal: de migdale, de orez, de soia.

Sursa: http://www.healthaliciousness.com/articles/high-vitamin-D-foods.php

comment closed