0

Minunatul aliment al saptamanii: VARZA DE BRUXELLES

 

Inspirati, locuitorii din imprejurimile capitalei belgiene, au cultivat de sute de ani acest aliment special, cu un gust aparte, de neregasit printre celelalte crucifere. De aceea, numele aceste legume s-a legat de meleagurile Belgiei si de capitala sa.

Este actualmente clasata in fruntea tuturor legumelor, deci este o leguma de top!

Este una dintre cele mai eficace arme impotriva cancerului in general si in special cancerele de : san, colon, plaman, vezica urinara.

varza-de-bruxelles-cinci-arome

Cercetari referitoare la varza de Bruxelles

Departamentului de Cercetare a Cancerului din Anglia : recent a fost descoperita in varza de Bruxelles cea mai mare concentratie de indole-3-carbinol (I3C) substanta care omoara celulele canceroase. Se pare ca I3C-ul este benefica si in cazul cancerului de colon: pentru a fi eficace, trebuie administrata o cantitate de 3-400 mg de I3C zilnic.
Studiu Olanda: au fost analizate efectele unei diete bogate in varza de Bruxelles asupra leziunilor ADN-ului: dupa numai 3 saptamani persoanele prezentau o scadere a leziunilor ADN-ului cu 28%, ceea ce conduce la reducerea riscului cancerului.
Studiile au demosntrat ca persoanele care consuma varza de Bruxelles, prezinta un risc cu 29% mai mic de a dezvolta cancer de vezica urinara, in comparatie cu persoanele care nu consuma aceasta leguma.
Un nou studiu arata ca fitonutrientii din varza de Burxelles trimit semnale genelor din ADN pentru a creste productia de enzime implicate in procesul de detoxifiere si eliminare a reziduurilor.
Studiu Singapore, China: au fost implicate numai femei si s-a descoperit ca la nefumatori varza de Bruxellles, scade riscul cancerului la plamani cu 30%, iar la fumatori cu 69%.
Universitatea din Hawaii: fitonutrienti descoperiti in varza de Bruxelles ajuta la scaderea cantitatii de colesterol din organism cu repercusiuni benefice asupra aparatului cardio-vascular.

Fitonutrientii – varza de Bruxelles este o leguma incredibil de hranitoare

Acidul folic este important in formarea globulelor rosii si in metabolizarea proteinelor; ajuta si la divizarea celulelor.
Vitamina A si beta-caroten, ambele jucand un rol important in apararea organismului impotriva infectiilor si determina ca pielea sa fie mai elastica si mai sanatoasa.
Vitaminele din grupa B: vitamina B1, care asigura buna functionare a sistemului nervos si muscular.
Excelenta sursa de vitamina C, avand de trei ori mai multa vitamina C decat o portocala iar sase verze de Bruxelles contin necesarul zilnic de vitamina C pentru o persoana.
Vitamina D
Fibrele solubile cat si insolubile aflate in cantitati egale: sunt satioase, asigura un tranzit intestinal normal si hranesc celulele colonului, ajutand la buna functionare a acestuia si prevenind impotriva cancerului de colon si bolii diverticulare.
Continutul de amidon ajuta impotriva problemelor de constipatie.
Glucozinolatii (compusi care ajuta in lupta impotriva cancerului, in special a celui de intestin si de tract digestiv), dintre care: Sulforafanul este unul dintre cei mai puternici fiind o enzima care ajuta la detoxifierea organismului (prin alternarea genelor) asigurand astfel eliminarea substantelor cancerigene mult mai repede.
Minerale: fier, potasiu, fosfor

Sfaturi practice

Inainte de a spala varza de Bruxelles trebuie ca mica tulpina si frunzele galbene sa fie indepartate, dupa care se spala varza sub jetul de apa spre a fi indepartata orice insecta.
Pentru a le face mai usor de digerat (evitarea senzatiei de balonare), se scufunda varzutele de Bruxelles in apa clocotita timp de cateva minute, apoi se clatesc cu apa rece.
Calitatile lor nutritive se pastreaza daca se fierb la abur, deasupra unui vas cu apa sarata, timp de 10 minute.
Rezista circa 10 zile in frigider.
De obicei, varza de Bruxelles se gateste intreaga, iar pentru a permite caldurii sa penetreze toate frunzele si pentru ca aceasta sa aiba un gust mai bun, se taie tulpina pe diagonala, in forma de „X”, inainte de a fi gatita.

Avantaje

Apara organismul impotriva infectiilor;
Intensifica activitatea sistemului imunitar;
Detoxifica organismul;
Elimina oboseala cronica;
Previne dezvoltarea cancerului de colon;
Rol antioxidant;
Contribuie la producerea colagenului, o proteina care formeaza substante de baza a structurii corpului (piele, tesuturi conective, cartigajele si tendoanele).
Protejeaza de poliartita inflalamtorie, (o forma de artita reumadoida)
Aduce beneficii si sistemului cardiovascular prin reducerea colesterolului
La femeile insarcinate in special, prin continutul de adic folic (atat de necesar in sintetizarea ADN-ului) ajuta ca celulele sistemului nervos ale fatului sa sa se divida adecvat.
Ajuta in curele de reducere a greutatii si de armonizare corporala, avand un aport caloric scazut: 100 g de varza furnizeaza intre 30 si 40 kcal si nu contine colesterol.

Articol publicat de Medic Camelia Rosu

 

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Lasa un comentariu