0

seminte

 Semintele sunt una dintre cele mai importante surse de vitamine, sunt alimente-minune ce  pot fi un real ajutor in dietele de slabit sau vindecarea diverselor afectiuni.

 De exemplu:

 Semintele de dovleac sunt bogate în vitamine (E, A, complexul B), minerale (zinc,  calciu, magneziu, potasiu, fier, fosfor, cupru, mangan), în proteine, acizi graşi esenţiali şi în  carbohidraţi si sunt recomandate atât pentru beneficiile lor  remineralizante şi vitaminzante, cât şi pentru acţiunea lor laxativă şi sedativă.

 Semintele de floarea soarelui conţin grăsimi sănătoase, fibre şi proteine, vitamine şi  minerale. Seminţele de floarea soarelui sunt o sursă bună de magneziu. Numeroase  studii au demonstrat că magneziul ajută la reducerea intensităţii astmului, la diminuarea  tensiunii arteriale mari, prevenirea migrenelor, precum şi la reducerea riscului de atac de  cord şi accident vascular cerebral.

Migdalele sunt de fapt drupe inrudite cu ciresele, prunele si piersicile. Ele fac pielea mai frumoasa, scad nivelul colesterolului rau, ajuta la construirea oaselor si a dintilor puternici, regleaza tensiunea arteriala, ajuta la slabire si protejeaza impotriva diabetului.

Mugurii de pin contin vitamina E, un antioxidant care protejeaza membranele celulare de oxidarea provocata de radicalii liberi. Rezultatul este o inima sanatoasa si prevenirea aparitiei cancerului. Mai contin si potasiu, un element necesar pentru a impiedica formarea cheagurilor de sange pe artere, dar si pentru a imbunatati circulatia. Mugurii de pin sunt o sursa de fier (foarte necesar in dieta vegetariana pentru prevenirea osteoporozei). De fier este nevoie pentru ca organismul sa sintetizeze proteinele, ce au rol de purtator al oxigenului in corp. Fara suficient fier, organismul nu isi va lua cantitatea necesara de oxigen, iar rezultatul se traduce in stari de slabiciune si oboseala. O portie de seminte de pin contin 2 mg de fier (doza zilnica recomandata pentru o femeie este de 12-16 mg).

Cajuul ajuta la prevenirea cancerului deoarece contine proantocianide, o clasa de flavonoide care infometeaza tumorile si blocheaza divizarea celulelor canceroase. O serie de studii au deminstrat de asemenea ca alimentatia cu caju reduce riscul cancerului de colon. Continutul lor ridicat de cupru, fitochimicale si antioxidanti confera proprietati de lupta impotriva radicalilor liberi. Nucile caju contribuie la sanatatea inimii, precum si a parului si a pielii.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

comment closed