0

bigstock-Woman-Doing-Breathing-Exercise-8143635-1„Practica regulata a respiratiei constiente are un efect relaxant, calmant si poate ajuta in probleme de stress, de la atacuri de panica, la probleme digestive.”
Andrew Weil, medic

Respiratia este cel mai natural lucru pe care il facem de cand ne nastem si totodata cel mai vital. Daca priviti burtica unui bebelus, veti observa ca ea se misca regulat, in mod natural deoarece bebelusul stie instinctiv cum trebuie sa respire. Cu toate acestea, adultii, coplesiti de grijile zilnice, de stress si de neajunsurile vietii cotidiene ajung sa uite cum sa respire corect si, in timp, respiratia devine superficiala. Pentru ca unul dintre cele mai la indemana si eficiente instrumente pentru a ne reechilibra interior, pentru a ne relaxa si a trai pacea launtrica este respiratia corecta, respiratia constienta, exista o serie de exercitii si tehnici inspirate din practica yoghina milenara care ajuta la dobandirea numeroaselor beneficii precum: regenerare, redarea tonusului, a vitalitatii, a optimismului si a limpezimii mentale, relaxare, detensionare, linistire si pace interioara.

Iata un asemenea exercitiu pe care oricine il poate practica zilnic cu usurinta si care, in timp, poate avea rezultate uimitoare de combatere a oboselii si revigorare:

Respiratia stimulata 

Acest exercitiu este adaptat din tehnicile de respiratie yoghina si este destinat cresterii energiei vitale in organism si dobandirii starii de prezenta.

  • Inspirati si expirati rapid pe nas, tinand gura inchisa, dar relaxata. Incercati ca inspirul sa aiba aceeasi durata ca expirul, cat mai scurta posibil. Acest exercitiu va fi destul de zgomotos.
  • Incercati sa ajungeti la 3 cicluri de inspir-expir pe secunda. Acest lucru va produce miscari rapide ale diafragmei. Dupa fiecare ciclu, respirati normal.
  • Nu realizati seriile mai lungi de 15 secunde la prima practicare a tehnicii. Ulterior, cresteti durata ciclurilor cu cate 5 secunde, pana ajungeti la 1 minut.

Daca este realizata corect, aceasta tehnica are un efect puternic de inviorare, comparabila cu tonusul ridicat si alerta mentala care rezulta in urma unui antrenament fizic. Ar trebui sa simtiti solicitate zona cefei, a diafragmei, a pieptului si a abdomenului. 

Asadar, data viitoare cand va simtiti fara vlaga si aveti tendinta de a va face o cafea, incercati in schimb sa realizati tehnica de respiratie stimulata, rezultatele vor fi pe masura.

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Lasa un comentariu