0

02-16-14_wt_fastingReligiile au sustinut mereu sus si tare ca postul este bun pentru suflet, insa efectele benefice asupra organismului uman nu au fost studiate pana la inceputul secolului XX, cand doctorii au inceput sa recomande postul in tratarea diferitelor afectiuni precum diabetul, obezitatea si epilepsia.

O descoperire recenta face furori in randul pasionatilor de fitness, intretinere corporala si diete de slabit. Este vorba de asa-numitul „postit intermitent”, care se refera la a-ti imparti mesele astfel incat sa existe o distanta de 16 pana la 24 de ore intre ele.

Astfel, varianta cea mai la indemana si usor de pus in practica, dar si cea cu cel mai bun rezultat practic de pana acum este aceea in care mananci 2 mese pe zi, la distante mari intre ele, iar intre ultima masa si cea din urmatoarea zi trebuie sa existe o distanta de 16 ore. De exemplu, mesele pot fi la 13:00 si la 20:00, in fiecare zi.

De ce este acesta un lucru bun pentru sanatate si/sau slabit? Deoarece s-a constatat ca, dupa fiecare masa, corpul are nevoie de 3-6 ore in care proceseaza si digera hrana. In acest interval, nivelul de insulina este ridicat, motiv pentru care organismul nu poate arde grasimi. Dupa acest interval, corpul intra intr-o stare numita post-absorbtie, cand nivelul de insulina scade, iar corpul se poate ocupa de procesele care duc la arderea grasimilor si cresterea masei musculare.

Exista foarte multe pareri ale celor ce au incercat acest mod de viata si care atesta valabilitatea sa. In lumina noilor informatii, miturile legate de diete ce presupun a te hrani din 3 in 3 ore cu mese mici sunt demontate complet. Se pare ca, de fapt, organismului ii prinde mult mai bine sa fie hranit de 2 ori pe zi, iar in restul timpului sa se „odihneasca”.

Daca tinem cont de faptul ca procesul digestiv angreneaza multa energie si „efort” din partea organismului, devine o chestiune de logica ideea conform careia a nu-l supune mai mult de 2 ori pe zi la acest proces este una corecta. A manca din 3 in 3 ore, de exemplu, devine un obicei care presupune ca organismul sa se afle non-stop, in timpul zilei, intr-un proces de digestie, sa consume energie, ceea ce nu mai lasa loc momentelor in care ne putem bucura de energia dobandita in urma hranirii deoarece ea se consuma permanent.

Desi accentul a fost pus initial pe calitatea postitului intermitent de a ajuta in regimuri de slabit si intretinere fizica, in timp incep sa fie descoperite avantajele asupra sanatatii care rezulta dintr-un asemenea stil de viata. Reglarea metabolismului, corectarea digestiei si tonusul ridicat sunt doar cateva dintre ele. 

Sa nu uitam, insa, si de clasicele forme de postit si anume abtinerea de la consumul alimentelor timp de 24 de ore, postul vegan bi-saptamanal sau postul vegan tinut in perioadele crestine dedicate lui. Sunt metode care, in functie de semnalele organismului ca raspuns la adoptarea lor, pot contribui la fel de mult la mentinerea unei stari bune de sanatate. Importanta ramane ideea de a incerca si a descoperi ce metoda functioneaza cel mai bine pentru fiecare.

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

comment closed