0

9cf532b24444ac472f6dab49be3e6770Patrunjelul, verde sau uscat, previne retentiile de apa in tesuturi si indigestiile si balonarile. Restabileste digestia si stimuleaza functia hepatica. Purifica sangele si contribuie la detoxifierea organismului. Proprietatile terapeutice ale plantei nu se regasesc doar in frunze si in tulpini, ci si in radacina si in seminte.  Una dintre cele mai importante surse naturale de vitamina C, patrunjelul este regenerator si imunostimulant. De asemenea, savurosul condiment mai contine betacaroten (un alt antioxidant, care scade riscul aparitiei unor boli cum ar fi ateroscleroza, cancerul si diabetul), vitamine din grupul B, dar si vitaminele E si K, precum si minerale (fier, magneziu, fosfor, mangan, potasiu, sodiu, sulf si calciu). Patrunjelul se remarca prin constituentii sai antioxidanti: apigenina, luteina si betacarotenul. Apigenina este principalul antioxidant din patrunjel. Studiile au demonstrat ca acest antioxidant contribuie la intarirea imunitatii si la reglarea nivelului glucozei in sange. Patrunjelul uscat este o sursa buna de fier mai ales pentru femei. Fiecare celula a corpului nostru contine fier. Acest mineral este esential pentru transportul oxigenului si pentru formarea globulelor rosii din sange. Fierul din patrunjel se asimileaza mai usor decat fierul din alte alimente. Acest lucru se datoreaza vitaminei C din patrunjel, care favorizeaza asimilarea fierului

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Lasa un comentariu