0

cash1Nucile Caju au un gust dulceag si reprezinta un aliment al carui popularitate a crescut pe continente precum America de Nord si Europa datorita proprietatilor sale benefice asupra sanatatii. Fie ca sunt coapte, sarate, acoperite cu ciocolata sau alte glazuri, nucile Caju insotesc cu succes multe aperitive, feluri principale sau deserturi si contin un mix de nutrienti si minerale ce nu pot fi gasite in prea multe alimente obisnuite.

Cunoscuta si sub denumirea latina „Anacardium occidentale”, Caju este o ruda apropiata a fructelor de mango si a fisticului. Supranumite „vitaminele naturii”, nucile Caju au promovat sanatatea de secole, iar in prezent se afla pe locul I in randul culturilor de nuci.

Fiecare nuca de Caju contine 5 grame de proteina si nivele inalte de minerale esentiale precum fier, magneziu, fosfor, zinc, cupru si mangan. Are insa un continut relativ ridicat de grasimi, insa sunt nesaturate, deci benefice pentru organism. In plus, acizii grasi din Caju in combinatie cu procentul zero de colesterol scad riscul bolilor de inima.

Vestea buna este ca, desi au un continut relativ mare de grasimi, nucile Caju sunt mai putin grase decat alte nuci cunoscute precum migdalele, nucile romanesti, arahidele si nucile Pecan. Astfel, sunt recomandate in dietele de slabit, precum si in regimurile de detoxifiere. Au o densitate energetica mare si contin cantitati semnificative de fibre, insa se recomanda a fi consumate cu moderatie.

Un alt mineral esential pe care il gasim in Caju este cuprul, care ajuta la asimilarea fierului in organism si duce la eliminarea radicalilor liberi, dezvoltarea oaselor si producerea melaninei de catre piele si par. Cuprul este, de asemeni, vital in producerea de energie si protejarea organismului de stresul oxidativ si ajuta la flexibilitatea vaselor de sange, a oaselor si articulatiilor.

S-a demonstrat efectul benefic al compusilor din Caju are actiune si asupra bacteriilor care pot cauza carii, acnee, tuberculoza sau chiar lepra. Consumul moderat de Caju poate elimina abcesele dentare si imbunatati sanatatea dintilor.

Ca informatii de consum, este important sa va asigurati ca nucile Caju sunt proaspete si este bine sa fie pastrate intr-un loc uscat si racoros. De asemeni, nu este recomandat sa se consume nici prea des (zilnic), nici in cantitati prea mari. Aceasta deoarece pot adauga kilograme la greutatea fizica, intrucat au un continut ridicat de grasimi. Daca sunteti predispusi sau aveti afectiuni ale rinichilor, se recomanda, in speta, un consum moderat de nuci Caju, intrucat oxalatii din componenta lor pot deveni concentrati in fluidele organice si se pot cristaliza sub forma de calculi renali sau biliari.

Sursa: http://organiccashewnuts.com/health/

 

comment closed