0

broccoli-largeBroccoli este o leguma care face parte din familia cruciferelor, alaturi de conopida, varza si varza de Bruxelles. Broccoli contine fito-nutrienti ce sunt dovediti a avea efect in cazuri de artrita, cancer, imbunatatirea sistemului imunitar, a vederii, a sanatatii pielii, in cazuri de dezechilibre ale nivelului de zahar din sange, etc.

A consuma aceasta leguma cruda si nu gatita este indicat, intrucat protejam nutrientii sai. Totodata, consumul de broccoli ajuta in procesele de detoxifiere ale organismului, tot datorita a trei componente fitonutritive importante. Broccoli ajuta digestia, deoarece contine cantitati semnificative de fibre. 

Contine o bogatie de vitamine si minerale precum potasiu, calciu, vitamina C si proteine. Are efect anti-inflamator, contine luteina, o substanta care previne ingrosarea arterelor si un sulfat care ajuta la regenerarea pielii.

Un „secret” legat de consumul de broccoli se refera la faptul ca cea mai buna forma de a include aceasta leguma in alimentatie sunt germenii sau vlastarii. Este un aspect mai putin cunoscut, intrucat cel mai adesea broccoli este consumat gatit fie prin fierbere, fie prin coacere sau prajire. E adevarat ca putem beneficia de toate proprietatile enumerate mai sus cu precadere atunci cand consumam broccoli crud, insa cea mai sanatoasa versiune a sa sunt, de departe, germenii de broccoli. 

Germenii de broccoli sunt mai puternic nutritionali decat broccoli pe deplin dezvoltat, astfel ca putem consuma o cantitate mult mai mica de germeni si sa beneficiem de mai multe efecte binefacatoare.  Sunt o alternativa excelenta si pt cei carora nu le place mirosul si gustul de broccoli. In plus, in ce priveste studiile efectuate in domeniu, s-a demonstrat ca germenii de broccoli, chiar in cantitati mici consumati, au redus dimensiunile tumorale la cobai mai eficient decat substantele folosite in chimioterapie. 

Vestea buna este ca, in timp ce pentru a cultiva broccoli avem nevoie de conditii speciale, germenii de broccoli pot fi pusi la incoltit cu usurinta in propriul apartament, cu costuri reduse. Iar odata incoltiti, ei se consuma cruzi, adaugati in salate sau alte feluri de mancare, preferabil crude si ele. Insa beneficiile culese de pe urma consumului germenilor de broccoli echivaleaza cu beneficiile consumului de super-alimente.

 

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Lasa un comentariu