0

spanac4

 

 

Planta cu frunze de un verde vibrant, spanacul nu doar arata bine ci este si foarte hranitor. Cercetarile au aratat ca frunzele de spanac care sunt proaspete si de un verde viu au o concentratie mai mare de vitamina C decat frunzele de spanc de un verde pal –  cele mai deschise la culoare. Foarte multi oameni sunt ingrijorati cu privire la continutul de nutrienti al spanacului depozitat in recipiente de plastic pe rafturile magazinelor –  insa un studiu recent a aratat faptul ca antioxidantii din spanac nu se degradeaza odata cu depozitarea in acest fel.

 

Proprietatile spanacului

Spanacul este scăzut în grăsimi saturate și în colesterol. De asemenea, este o sursa buna de niacina, zinc, precum și o sursă foarte bună de fibre alimentare, proteine​​, vitamina A, vitamina C, vitamina E (alfa tocoferol), vitamina K, tiamina, riboflavina, vitamina B6, acid folic, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, cupru si mangan.

Consumul de spanac nu este recomandat persoanelor cu o dieta saraca in sodiu datorita concentratiei mari.

Este recomandat spancul gatit deoarece contine acid oxilic, ce afecteaza absorbtia calciului in organism (prin procesul de gatire se elimina efectele acidului oxilic). Recomandarea noastra este sa gatiti spanacul inainte de a-l consuma. Nu se recomanda asocierea spanacului cu sosuri pe baza de lactate sau oua fiindca oxalatii din spanac uniti cu cei din lapte formeaza oxalatii de calciu. Acestia impiedica mineralele sa se asimileze si favorizeaza pietrele la rinichi persoanelor predispuse la acesta afectiune.

 

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter
Etichete:,

Lasa un comentariu