0

c15_gallery-image_41074Anghinarea este o legumă de origine mediteraneană. Este un aliment sanătos prin excelenţă si are numeroase virtuţi nutriţionale. Cercetările au demonstrat ca anghinarea are un bogat conţinut de inulină, substanta care îmbunătăţeşte tranzitul intestinal, ajută la stimularea sistemului imunitar şi creşte asimilarea calciului şi magneziului în organism.
Această legumă este o importantă sursă de fibre alimentare, aproximativ 4,7g/100g. Fibrele din anghinare diminuează riscul apariţiei cancerului de colon şi permit atingerea mai rapidă a senzaţiei de saţietate.

De asemenea, anghinarea este bogată în vitamine şi minerale esenţiale pentru menţinerea sănătăţii. Conţine vitaminele C, E, B1, B3, B9, K, provitamina A, şi este bogată în calciu, fier, potasiu, fosfor şi iod. Este un aliment alcalinizant, altfel spus el favorizează diminuarea efectelor negative ale alimentelor acidifiante, cum este carnea.
Consumul anghinarelor atrage dupa sine o serie intreaga de beneficii pentru sanatate, in special daca planta este gatita la aburi si isi conserva astfel toti nutrientii. Pentru a beneficia de toata valoarea nutritiva a anghinarelor, consumati-le in totalitate.

Proprietati:

  • cantitati importante de fibre
  • aport semnificativ de antioxidanti
  • protectia sistemului digestiv
  • reducerea nivelul de colesterol
  • imbunatateste sistemul imunitar

Atentie!
Femeile care alăptează trebuie să evite consumul de anghinare, deoarece aceasta reduce secreţia de .

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Lasa un comentariu