0

Cum sincronicitatile apar in viata tuturor si rezonanta ne atrage pe unii catre altii intr-un joc pe cat de fascinant pe atat de functional, acum cateva zile intalnesc un pacient interesat de parerea mea asupra unei carti, pe care Domnia sa o considera cel putin interesannta: „Alimentatia inteligenta” a domnului Emil Radulescu. Consider la randu-mi ca merita studiata, si vrea sa impartasesc cu dvs, cititorii, doar cateva dintre argumente autorului in contextul pledoariei sale pentru alimentatia vegetariana.

alimentatia-vegetariana

Asadar……Stiati ca: În Germania, săptămânal, 4.000 de persoane părăsesc consumul de carne, trecând în tabăra vegetarienilor?…!

Marii jucători de tenis de câmp sau campionii de triatlon* practică „încărcarea cu hidraţi de carbon”, evitând carnea, brânzeturile şi grăsimile animale?…! (*Triatlonul este un sport necesită un antrenament deosebit de intens și care este compus din trei discipline: natație, ciclism si alergare (maraton) Aceste probe au loc fără întrerupere fiind tot timpul cronometrate.)

Un studiu clasic a fost efectuat, acum mai bine de 30 de ani, astfel: Cercetător a fost: scandinavul dr. Per-Olaf Astrand. Grupul test: atleţi cu o foarte bună condiţie fizică. Experimentul: dr. Astrand le schimba dieta la fiecare trei zile.

Testul: la sfârşitul fiecărei perioade de trei zile, atleţii trebuiau să pedaleze pe o bicicletă cu o viteză mare, până ce nu mai puteau, adică până la epuizare. Rezultatele obţinute:
*După trei zile de dietă bogată în carne, deci bogată în proteine şi în grăsimi, atleţii au putut pedala 57 de minute.
*După trei zile de alimentaţie mixtă, săracă în carne, în grăsimi şi în proteine, dar bogată în vegetale, atleţii au rezistat să pedaleze o 114 minute (oră şi 54 de minute), deci de două ori mai mult.
*După trei zile de dietă exclusiv vegetariană, durata pedalării a fost de 167 minute (două ore şi 47 de minute), deci de trei ori mai mult decât atunci când se alimentau cu o dietă bogată în carne şi în grăsimi.

In lumea animalelor, rezistenţa sau capacitatea de a dispune de multă energie pentru perioade îndelungate este o caracteristică a celor care se hrănesc exclusiv vegetarian:
* Boul, elefantul şi calul n-au probleme de rezistenţă sau lipsă de forţă, cât timp îşi primesc hrana exclusiv vegetariană.
* Caii pot alerga cu viteză mare ore întregi.
* Elefanţii pot alerga foarte repede 10-12 ore în şir. ( Vă puteţi imagina ce înseamnă să ai în spinare o încărcătură de peste 6 tone şi să alergi 10-12 ore cu viteza de 40 km/oră?)

În schimb, animalele carnivore, de exemplu, tigrii, leoparzii etc., au o viteză excelentă la start, dar obosesc foarte repede, uneori în mai puţin de cinci minute. Şapte din zece americani mor prematur din cauza infarctelor miocardice, a cancerelor şi a accidentelor vasculare cerebrale. Iar cei care au recunoscut cauzele au scris într-un editorial al JAMA (The Journal of American Medical Association) : „Alimentaţia total vegetariană poate preveni până la 90% din accidentele vasculare cerebrale şi 97% din infarctele de miocard”. Sa va fie de folos !!!

Si inca ceva: in contextul celor de mai sus, consider o realizare faptul ca recent, cativa pacienti receptivi, care au acceptat clivarea catre vegetarianism au reusit scaderea colesterolemiei de la 220 sau 242 la 119, respectiv 150 mg/dl. As putea conchide ca schimbarea modului de alimentaţie şi a stilului de viaţă poate reprezenta un avantaj enorm pentru organism: Pentru mentinerea sanatatii, pentru ameliorarea dezechilibrelor, daca acestea au aparut, pentru prelungirea vietii, pentru o batranete functionala si nu invalidanta.
Daca ar trebui sa folosesc doar o sintagma : Merita, pentru calitatea superioara a vietii pe care vrem sa o traim !

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

Lasa un comentariu