0

Fruits-And-Vegetable-Image-Wallpaper11. Sfecla  

Multe persoane evita consumul de sfecla deoarece cred ca este bogata in zaharuri. Dar lucrurile nu stau chiar asa, o sfecla cruda are doar 35 de calorii. Sfecla este o sursa buna de magneziu si calciu, ambele fiind extrem de importante pentru sanatatea oaselor. Mai contine mult fier, care previne caderea parului si confera organismului energie, fibre si acid folic, necesaf pentru productia de celule noi in organism, lucru care ajuta in special femeile insarcinate. Sfecla este un aliment de consumat mai ales in sezonul rece deoarece are o sursa unica de fitonutrienti cu proprietati antiinflamatorii si antioxidante pentru a pastra sistemul imunitar puternic.

2. Varza de Bruxelles

Ruda cu varza clasica, varza de Bruxelles a dobandit o crestere in consumul la nivel global, ceea ce este excelent pentru ca este o sursa buna de vitamina K, vitamina care intareste oasele, dar si de vitamina C, benefica pentru sustinerea functionarii sistemului imunitar, productia de colagen si lupta contra radicalilor liberi. In plus, o cana de varza de Bruxelles ofera 15% din necesarul zilnic de fier si 13% din cel de fibre. 

3. Conopida 

Conopida este, de asemeni, o sursa excelenta de acid folic, vitaminele C si K, fier, potasiu, complex de B-uri, acestea din urma avand un rol important in productia de globule rosii in sange, care transporta oxigenul si nutrientii in organism. 

4. Clementine

Probabil unele dintre cele mai populare fructe ale sezonului rece, si pe buna dreptate. Aceste fructe care reprezinta incrucisarea mandarinelor cu portocalele nu sunt doar cele mai dulci si parfumate citrice. Ele sunt o sursa magnifica de vitamina C, calciu si potasiu si sunt sarace in calorii: 2 clemenine contin doar 80 de calorii.

5. Pere

Fructele care aduc mireasma livezilor in bucatarie, perele nu sunt doar dulci si zemoase. Printre beneficiile lor pentru sanatate se numara continutul ridicat de fibre, care controleaza nivelul zaharului in sange si promoveaza pierderea in greutate. De asemeni, perele contin vitaminele C si K, vitaminele B, calciu, magneziu, potasiu si mangan.

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on Twitter

comment closed